JobAct® Impulso in Florence 2017

Pictures of the Premiere Impulso in Florence

ODISSEA 30

IL VAGGIO, LA SCELTA, IL FUTURO

Premiere in Florence on 30th November 2017

After four weeks of intensive rehearsals we are ready and expecting the last week, the week of the premiere with our Oddissea 30 in Florence, where 31 people have contributed and provided their creative energy and inspiring talent. Since last week, the premiere is sold out! In the theater Niccolini we expect on Thursday, 30th of November at 20:30h round about 350 spectators.

Location: Theater Niccolini Firenze • www.teatroniccolini.it

Third and fourth week Impulso in Florence

Rehearsals for the premiere:

Second week Impulso in Florence

From the participants:

Si dice che il teatro sia un'ottima palestra per il corpo e per la mente, perciò parto dal corpo.
Non ho mai avvertito una pesantezza nè fisica nè mentale nell'aver affrontato sei ore di esercizi che richiedevano comunque una buona concentrazione e dose di coraggio. Per ciò che riguarda la nostra parte più intima, ogni esibizione è stata un buon mezzo per monitorare le emozioni e cercare di averne il controllo. Non nascondo che mi è sempre battuto il cuore prima di andare in scena e non è la prima volta che faccio teatro.

Per quanto riguarda invece la scelta di interpretare dei canti dell'Odissea, non solo trovo che sia attinente al progetto, quanto necessaria perchè dotata di senso, fonte di introspezione. Credo infatti che indipendentemente dalla storia personale di ognuno di noi, poter fare i conti con i propri mostri interiori sia un'occasione preziosa di riflessione. E aggiungo, per quanto difficile mi sembri nella pratica, di essere disposta anche ad interpretare Scilla - il mio ego che tutto distrugge quando si sente minacciato. L'unica difficoltà è sempre svelarsi agli altri parlando di sè ma l'assenza di una imposizione da parte vostra ha reso ogni esternazione più indolore. Per questo ringrazio, per la mancanza di giudizio e per il vostro sorriso sempre accogliente.

  • Rappresentano il vero invito ad avere fiducia e mi fanno felice di far parte della ciurma.
    Elisabetta
  • La settimana appena trascorsa è stata ricca di emozioni e scoperte. Abbiamo attraverso molte fasi ma insieme si riesce a far tutto, persino scendere nell Ade e poi riemergere. Con il trascorre dei giorni cresce la consapevolezza del nostro corpo e delle nostre capacità, stiamo vivendo un'esperienza unica! Sarà l'Odissea più bella di sempre!!!
    Gea
  • Settimana stimolante e avvincente, bella anche l‘ idea della lettura in successione che ha reso il lavoro sul testo maggiormente interessante!
    Paolo
  • Impressioni sulla seconda settimana: statue parlanti, la discesa agli inferi e l'incontro con Dante. Le Sirene...arriva sempre il momento in cui si deve superare una prova da soli, senza l'aiuto di nessuno...Scilla e Cariddi...Elios le vacche e le risate.
    Alice

First week

A few days into the project, we turn on the participants’ enthusiasm for acting and they find several different possibilities to present themselves. We have the title of our performance:

Odyssey30
The Journey – The Choice – The Future

On Friday November 3rd, we have the first jobcoaching workshop, transferring the theatre journey the participants are going through into their personal life experience. Finding the red ribbon connecting all the dots.

Casting and start

JobAct IMPULSO started with a big bang the 25th of October in Florence. The promotion was very successful and we had 124 applicants, of which 47 took part in the Casting.

After a hard selection we started with 31 participants on Monday 30th of October. Our working topic is the Odyssey by Homer and the journey goes on until November 30th , when we will have our debut in Teatro Niccolini.

JobAct® Impulso in Florence

This autumn we are launching a new project in Italy.

On 30th of October 2017 JobAct Impulso will start in Florence.

http://www.vivaiointraprendenza.it/preparati-ad-ottobre-partira-impulso

The project is sponsored by:

Fondazione Cassa di Risparmio Firenze

Our partner organization in Florence:

Vivaio l´intraprendenza

After four weeks intensive theatre training the play will be staged on the 30th of November 2017 in Teatro Niccolini:

http://www.teatroniccolini.com/

IL TEATRO NICCOLINI